Blijvend Applaus Prijs 2014:

Jard van Nes

foto: Mark Kohn

Uit het juryrapport

Op voordracht van de jury (Mischa Spel, Kees Vlaardingerbroek en Paul Witteman) heeft het bestuur van de stichting Blijvend Applaus de Blijvend Applaus prijs 2014 in de categorie muziek toegekend aan Jard van Nes.

‘Jard van Nes was als concertzangeres vooral geliefd om haar menselijke, diep doorvoelde Mahler-interpretaties. Maar ze zette zich ook in voor nieuwe muziek en droeg haar inzichten en ervaringen na een rijke internationale carrière over op talrijke leerlingen.’

Programma uitreiking 23 november 2014

Met medewerking van Roberta Alexander, Renate Bergsma, Hans van den Boom, Niek Grooven, Bernard Haitink, Hans Heg, Rixt van der Kooij, Reinbert de Leeuw, Christa Ludwig, Jan-Willem Rozenboom, Hawar Tawfiq, Carina Vinke en Paul Witteman.

Foto's (Martijn Mulder)

Video impressie uitreiking 2013